Без катализатора и ДПФ-а од 5. јула нема регистрације

Власници аутомобила који су неовлашћено преправили своје возило скидањем ламбда сонде, катализатора и ДПФ филтера, или они који су такав “половњак” купили, имаће проблема на техничком прегледу и тешко ће га проћи од 5. јула ове године, сматрају стручњаци.

Тада почиње пуна примена прописа који се односе на мерење емисије издувних гасова, а ови делови су битни за њихово пречишћавање од штетних материја. Сва возила ће морати да испуне и те захтеве да би могла да се региструју.

Највећи проблем ће имати они који су скинули ламбда сонду. Аутомобили који су направљени без катализатора, не треба да га имају и они ће моћи да се региструју док год се одржавају у исправном стању. Када су у питању возила код којих су предвиђени уређаји за пречишћавање издувних гасова, власници, који то још нису учинили, требало би пре 5. јула да провере да ли њихов ауто има катализатор, или ДПФ филтер и да ли су исправни. Ти делови су често скидани јер праве проблем у вожњи, ако се запуше или су дотрајали и оштећени.

Влада Маринковић из Националне асоцијације техничких прегледа (НАТЕП) истиче да возило треба да испуњава два кључна захтева да би прошло проверу исправности.

– Технички преглед је утврђивање минималних возних и еколошких карактеристика неопходних за учествовање возила у саобраћају – објашњава Маринковић, за наш лист. – Да би било које возило прошло ту проверу треба да испуњава два кључна захтева: да буде одржавано и да му нису неовлашћено промењене техничке карактеристике, попут уклањања ламбда сонде, катализатора, ДПФ филтера… Возила која су направљена без катализатора не треба да га имају, моћи ће да се региструју ако се одржавају у исправном стању.

Највећи проблем ће, како истиче, имати бензинци који су скинули ламбда сонду. То је сензор који мери садржај преосталог кисеоника у издувним гасовима. Њих катализатор чини мање штетним, захваљујући ламбда сонди. Они који је немају, могу да је поново уграде. Цена ламбда сонде, у зависности од типа и модела возила, креће се од 2.400 до 24.500 динара.

Најисплативије решење за власнике возила који желе да врате катализатор је да се определе за тзв. универзални који кошта око 100 евра – саветује Јован Цветковић, директор познатог ауто-центра. – Половни ДПФ филтери се крећу од 300 до 1.000, а нови од 1.000 до 6.000 евра.

  Извор: Новости