Светски дан потрошача, 15. март, у Србији се и ове године дочекује са највећим бројем жалби на одећу, обућу, белу технику, мобилне телефоне и телекомуникацију.
То је рекао председник Националне организације потрошача Србије (НОПС) Горан Паповић и додао да су то подаци који се годинама не мењају.
Како бисмо имали квалитетније производе, наводи Паповић, потребно је увести стандарде који ће постати део закона и који ће забранити неквалитетну и небезбедну робу на нашем тржишту.
"Неретко се дешава да телефон који купимо не ради или да ђон на ципели пукне после два дана, а трговац у року од осам дана одговори било шта и одбије рекламацију, зато је увођење стандарда основна ствар", подвукао је Паповић.
Оцењује да је Србија "преплављена" небезбедним и неквалитетним робама, почевши од обуће и одеће, а да се онда поставља питање и какву храну једемо.
Паповић каже да се Министарство пољопривреде последњих година труди да врати квалитет меса и елеминише присуство машински сепаратисаног меса, међутим, додаје, стандард треба увести код свих врста роба.
"Мислим да без увођења стандарда и озбиљних казни не можемо да очекујемо пуну заштиту потрошача у Србији", рекао је Паповић за Тањуг.
Оно што Национална организација тражи како би потрошачи били заштићенији, каже Паповић, јесте формирање генералног инспектората уз образложење да организације потрошача често не знају која је инспекција за шта надлежна и да због тога "лутају".
А траже и измештање дела заштите потрошача из Министарства трговине, туризма и телекомуникација у Комисију за заштиту конкуренције, а да сегмент који би требало да остане у Министарству јесу прекршаји и прекршајни налози, навео је Паповић.
Извор: Тањуг/Б92