Другог дана регионалне конференције о породичном предузетништву било је речи о туризму, угоститељству и пољопривреди као пословној шанси породичних предузећа у региону, а на сваком од панела присутнима су се обратили власници породичних предузећа који су на најбољи начин показали како све то изгледа у пракси.
Гордана Меловић власница домаћинства Меловић из златиборског села Рожанство, које се дуги низ година бави сеоским туризмом је рекла да је упорност кључ успеха:
„Док смо оснивали домаћинство, било је од кључне важности остати упоран, јер је у угоститељству и туризму најбитније да се гости враћају“.
„Када је у питању модна индустрија, најважнији сегмент пласирања производа на тржиште јесте маркетинг и нове технологије које све више обухватају друштвене мреже путем којих се омогућава активнија комуникација између учесника на тржишту“- рекла је представница компаније Afrodite Mode Collection Маријана Матић.
Учесник панела био је и Арсен Ђурић, помоћник председника општине Чајетина. Он је истакао да се општина Чајетина годинама у назад труди да подстакне развој предузетништва нарочито код млађих особа.
„Сваке године се у Чајетини усвајају локални и акциони планови запошљавања који поред јавних радова стручне праксе подразумевају и категорију самозапошљавања, и сваке године одређени број људи добије бесповратна средства за покретање сопственог бизниса“- додаје Ђурић.
Директор Туристичке организације Републике Српске, Нада Јовановић је изнела податак да су породичне фирме у Републици Српској својеврсни брендови, који су израсли у светски препознатљиве фирме.
„Када говоримо о туризму, говоримо и о културно-историјском наслеђу одређеног региона. Конференције попут ове су важне за промовисање туризма и компанија којепослују у овој области“, каже Јовановићева.
Мирослав Рађен, директор Туристичке организације Западне Србије је истакао ра је регион Западне Србије веома успешан по питању улагања у сеоски туризам, као и да се, упркос копликованим процедурама успева да одржи интересовање инвеститора који желе да улажу у овај крај. Он додаје да у овом делу Србије има много произвођача који су постигли успехе не само на домаћем него и на иностраном тржишту.