Годину дана након што је уведен систем раздвајања отпада на месту настанка на Златибору, и даље има проблема у зградама због станара или туриста који не одвајају отпад како треба.
Руководилац службе за комуналне послове у КЈП Златибор, Вера Благојевић, је указала за Радио Луну да је отежана комуникација са гостима у апартманима, јер их има много категорисаних за издавање у зградама на најпосећенијој планини у Србији.
На који начин и у којој мери су посетиоци Златибора информисани о правилном одлагању отпада на планини и раздвајају ли суви и мокри отпад у посебне комуналне посуде?
Интервјуисани туристи кажу да су у зградама истакнута обавештења којима се обавештавају корисници комуналних услуга о начину одлагања различитих врста отпада, а већина је рекла да су сасвим довољна "обавештења" канте за смеће у различитим бојама на којима све јасно пише за какву врсту отпада су намењене. Спорадично је било и жалби на неправовремен одвоз смећа. Из КЈП "Златибор" кажу да на рекламације одговарају одмах, али и да 90% жалби нису основане.
Сваког 1. у месецу, ово јавно предузеће на свом сајту истиче информације о динамици сакупљања отпада за сваку улицу појединачно; једном у седам дана празне се зелене канте, а на 15 дана и плаве.
Током летње туристичке сезоне, КЈП Златибор сакупи из варошице Чајетина и са Златибора најмање 50 тона примарно селектованог отпада месечно, што је за око 15 тона више него у вансезонском периоду.