Министарство просвете, науке и технолошког развоја послало је допис директорима основних школа са детаљним упутством за организацију васпитно-образовног рада у наредном периоду.
Како стоји у допису, евиденција васпитно-образовног рада остварује се тако што се у дневник уносе реализоване наставне јединице из Плана реализације наставе у случају непосредне ратне опасности, ратног или ванредног стања или других ванредних ситуација или околности, са напоменом о начину реализације (на који начин тече комуникација са ученицима и којим каналима). Такође, води се евиденција присуства ученика наставе на даљину.
Што се тиче система за управљање учењем, основна школа се опредељује за један и само тај користи. Према евиденцији у ИС Доситеј, највећи проценат школа, чак 78,7% користи Гугл платформу за учење на даљину.
У Допису се наглашава и да наставници нарочито морају водити рачуна о оптерећености ученика, те да пажљиво одмеравају обим и сложеност програмских садржаја и захтева према ученику. Посебно се истиче да се мора водити рачуна о заштити ученика од дигиталног насиља те да наставници не смеју тражити од ученика да им шаљу видео-записе/фотографије на којима се ученици види, како би се спречила било каква могућност злоупотребе.
Такође, пошто постоји велики број породица у којима наставу на даљину прати већи број деце а у кући је недовољан број уређаја, саветују се наставници да предавања снимају тако да могу бити доступна ученицима на захтев.
Када је реч о проверама знања, оне се морају најавити минимум два дана раније, а наставник мора обавестити ученике које градиво ће обухватити провера знања.
Оцењивање на даљину
Што се тиче оцењивања, посебну пажњу треба посветити напредовању ученика у складу са принципима формативног оцењивања, о чему су школе добиле упутства у претходном периоду, а које је потребно примењивати и у овим околностима.
Оцене које су ученици добили у току непосредног образовно-васпитног рада од почетка ове школске године и подаци о напредовању ученика и оцене које ће ученици добити у периоду до завршетка првог полугодишта омогућиће извођење закључне оцене, стоји у Допису.
Наставник је аутономан у планирању оцењивања и одлучивању да ли се писмени задаци, планирани у наредном периоду, могу реализовати путем наставе на даљину. Ако то није могуће, писмене задатке могу реализовати и у другом полугодишту, али да се води рачуна о равномерном распореду у односу на друге писмене и контролне задатке.
Ако је ученик незадовољан предлогом закључне оцене на крају полугодишта може се за њега организовати одговарање у школи уз поштовање свих епидемиолошких мера.
Ученик који нема потребан број оцена за утврђивање закључне оцене из оправданих разлога (болест, изолација) може остати неоцењен.
Тим ученицима, наводе у министарства, потребно је посебно планирати додатну подршку у другом полугодишту.
Извор: Зелена учионица