На прес конференцији одржаној у београдском "Медија Центру", српски аутомобилистички клубови "ЕКО рејсинг тим Веснић" и "Леин рејсинг" су представили веома амбициозне заједничке планове за сезону 2016.
За оне мање упућене, "Леин рејсинг" се већ две године такмичи у оквиру престижних серија FIA ETCC и Seat Eurocup, док је Веснићева екипа, након доминације у шампионату Србије и региону задњих неколико сезона без премца у шампионату централне Европе. Сарадња два клуба започела је још прошле године, на трци европског купа у чешком Брну. На позив "Леин рејсинга", Милован Веснић је прискочио у помоћ да својим искуством у припреми такмичарских аутомобила помогне Младену Лалушићу и Дејану Булатовићу, који су тада бранили боје новосадске екипе. Резултати нису изостали и већ тада су започеле приче о евентуалним заједничким наступима. Током зиме је дошло до коначног договора, споја младости и искуства, али и фузионисања два тима. Милован Микица Веснић је на себе пре свега преузео улогу ментора деветнаестогодишњем Лалушићу, шефа тима, али и активног такмичара.
„Пред нама је веома напорна сезона која ће обухватити можда и 30 наступа широм Европе“ – поручује Веснић – „ Младен ће возити комплетну сезону FIA ETCC-а (европски куп туринг аутомобила), а заједно ћемо наступати у оквиру FIA CEZ серије (шампионат централне Европе) и то у спринту (појединачно у тркама од по 25 минута) као и у ендуренс категорији. Што се мене тиче, планирао сам и старт на последње две трке шампионата Европе, јер на жалост физички нисмо у могућности да припремимо други аутомобил за прве две трке које се у априлу возе у Француској и Словачкој, па самим тим нема потребе трошити средства за сезону која је унапред изгубљена. У ETCC-у ћемо наступати под именом АСК "Леин рејсинг" док ће у CEZ-у тим носити име АСК ЕКО "Леин рејсинг тим Веснић". Такође морам напоменути да ће комплетну подршку од логистике до механичарских услуга вршити моја екипа. Желим посебно да се захвалим "Леин рејсингу" на указаном поверењу, али и компанији ЕКО, Данлопу и осталим спонзорима без којих не бих могао да се такмичим на врхунском нивоу.“
Када већ говоримо о аутомобилима, треба напоменути да је екипа поручила потпуно новог Сеат Рејсера спецификације TCR 2016, док је за други аутомобил поручен KIT којим ће прошлогодишњи модел побољшати и прилагодити новим правилима. Управо ту су и настали проблеми који су донекле пореметили идеје наших аутомобилиста. Сеат Спорт, који је упочетку обећао да ће аутомобили и делови бити спремни у првој половини марта, испоруку је померио тек за 29. март, само неколико дана пред прву трку у Француској. Сви предсезонски тестови су морали бити отказани, али ипак остаје нада за неколико тест километара на стази "Мањи Кур" макар у аутомобилу старе спецификације. Веснић тако остаје без возила спремног за почетак ETCC сезоне, па ће се максимално моћи посветити Лалушићу и његовом напретку. Са друге стране, километри које искусни ас у току године прикупи, у за њега новом аутомобилу, биће добра увертира за сезону 2017. За разлику од Микице, Младен има већ доста километара у Сеат Рејсеру и време је да то и „наплати“ добрим резултатима:
„Верујем да је искуство које Веснић и његов тим имају са кружних трка управо оно што нам је до сада недостајало“ – изјавио је млади Младен Лалушић – „Ја сам спреман да учим и применим на стази оно што ми Микица пренесе. Сигурно је да ћу дати све од себе да на крају године будем у пет првопласираних у Европи и да се неколико пута попењем на победничко постоље. Са друге стране, у CEZ-у у дисциплини ендуренс, где ћемо возити у тандему, са правом могу да очекујем шампионску титулу. Како год, обећавам да ћемо нашу земљу представљати у најбољем светлу, јер смо ми једини прави српски аутомобилистички тим на овом нивоу у Европи. Верујем да ће то неко и препознати и пружити нам мало бољу подршку и финансијски ветар у леђа, јер потенцијал без сумње поседујемо што смо и до сада показали.“
Напорна сезона наших аутомобилиста започиње 1. априла у Француској са две трке европског купа ETCC, да би већ две недеље касније, у истој серији, возили трке у Словачкој а први заједнички наступ у оквиру CEZ шампионата имаће крајем истог месеца у Мађарској, на чувеном "Хунгарорингу". Пут ће их даље водити преко Португала, Аустрије, Немачке, још једном Француске и Словачке, два насупа у Чешкој до финала сезоне у септембру у Италији. Све то укупно даје импозантну бројку од преко 30 трка у сезони 2016. Треба напоменути да ће за АСК "ЕКО Леин рејсинг тим" и ове године у оквиру CEZ-а на кружним стазама наступити Руди Пешовић са својим BMW-ом 320 S 2000, док ће на брдским стазама "Леин" имати своје представнике у виду браће Булатовић, Дејана и Ивана, из Црне Горе.
„Надамо се да ће ово бити нови почетак Леин и Веснић рејсинга“ – додао је на крају Веснић – „Стварамо нови, потпуно српски туринг тим, почев од логистике, преко механичара до возачке поставе. Велики посао је пред нама али се надамо да ћемо у будућности створити завидну репутацију на евроспкој аутомобилистичкој сцени. У нашој бази у Горјанима ускоро ће нићи право тркачко одељење АСК "ЕКО Леин рејсинг тима", прво такве врсте у Србији. Тиме ћемо моћи да се ухватимо у коштац са свим изазовима који се стављају пред нашу екипу али и да одговоримо на све веће захтеве аутомобилиста из целог региона који су заинтересовани за припрему такмичарских аутомобила.“
извор: mvesnic.com