На цене горива у Србији утицаће кретање цене нафте и може се очекивати да дође до поскупљења од још неколико динара, рекао је генерални секретар Удружења нафтних компанија Србије Томислав Мићовић.
"При овим кретањима на глобалном тржишту, пораст цена сирове нафте ће утицати на раст цена горива у Србији и у наредном периоду, општа сагласаност да ће ове године цена нафте прећи 100 долара по барелу", рекао је за ТВ Тањуг.
Додао је да ће, уколико држава нешто не учини, та компонента раста цене нафте сигурно утицати на то да гориво поскупљује и даље.
Мићовић је оценио да поскупљење неће бити нагло, и тешко да може да буде неколико десетина динара, али је могуће да буде поскупљења горива још за само који динар.
Он је изнео податак да се око 85 посто горива које се потроши у Србији добија од прераде увезене нафте и увозом деривата, додајући да се увози из земаља окружења, па је стога важно шта се код њих дешава.
Подсетио је да се држава 2012. године када су цене биле високе одлучила да смањи акцизу током неколико месеци.
"Ти услови за смањење акцизе постоје и сада у Србији. Ствар је у рукама Владе Србије која суверено одлучује о политици", рекао је он.
Додао је да је са високим ценама мања општа конкурентност привреде и пољопривреде, а као пример навео међународни транспорт у којем ниједан камион више не сипа гориво у Србији.
"Овако пропуштамо сјајну прилику, имамо добар транзит кроз Србију, али само наплатимо путарину и то је крај", рекао је он.
Мићовић је навео пример Пољске која је смањила ПДВ са 20 на осам процената на гориво, односно Хрватске која је ове године по други пут замрзла малопродајне цене горива.
"Сви размишљају да у некој мери смање своје дажбине, јер је то најкрупнији део у цени на који може да се утиче. Не верујем да ће српски званичници разговарати и са ким кад буду правили калкулацију", рекао је он.
Мићовић тврди да ће се када цена нафте и деривата буде пала то одразити и на цене на пумпама у Србији и подсећа да је гориво 2020. године појефтинило 30 динара колико је сада за годину дана и поскупело.
Он је подсетио да Србија по цени бензина увек на просеку региона, дизела при врху, а код течног нафтног гаса је можда и европски рекордер.
"Наша специјалност је накнада за маркирање горива, што нико нема на овај начин ни у региону ни у Европи", истакао је он.
Констатовао је и да сада када су овако високе цене нафте, долази до изражаја колико је опасно имати и високе накнаде.