Туристичка понуда Србије је од прошле године богатија за двадесет дегустационих центара за пријем индивидуаланих и организованих група туриста. Реч је о произвођачима традиционалних производа који су подршку ПСД програма опремили простор за пријем туриста где они могу сазнати више о процесу производње али пробати и купити традиционалне производе као што су пршута, џемови, млечни прозводи или ракија. Један од њих је и дегустациони центар пршутане Зарић у Качеру.
Захваљујући развоју приватног сектора у југозападној Србији који финансира Швајцарска влада а реализује Регионална развојна агенција Златибор, до традиционалних производа попут пршуте, сира, кајмака, домаће ракије туристи однедавно стижу много брже и лакше, а све захваљујући сигнализацији која је постављена од магистралног пута па до самог објекта. Поред тога, 25 произвођача традиционалних производа успоставило је у својим објектима дегустационе центре, а један од њих налази се у Качеру у оквиру пршутане Зарић. Врло брзо видљиви су и први ефекти овог програма истиче Славко Лукић директор РРА Златибор.
„Имамо производ, имамо квалитет али једноставно то треба задржати у међународној утакмици и привући туристе из иностранства“, каже Лукић.
Туристичке агенције су укључиле понуду овог центра традиционалних производа у своје програме, па су дегустационом центру Зарић пршуту, кобасицу и чварке већ пробали и куповали како домаћи тако и туристи са стране.
„Сви су одушевљени. То је природна храна која се спрема овде за њих и до сада су сви одлазили задовољни“, каже Саво Зарић власник дегустационог центра Зарић.
Поред туристичке сигнализације и дегустационих центара који су успостављени код 25 произвођача традиционалних производа у Златиборском, Моравичком и Колубарском округу у сарадњи са ТО Србије креиран је нови канал промоције транзитног туризма у виду аудио – водича кроз Србију, прве мобилне апликације у нашој земљи која симулира туристичког водича кроз визуелни и аудио запис. Све наведено је већ дало резултате.
"Јако је важно да је приватни сектор видео интерес, да су хотелијери, туристичке агенције видели ту интерес," додаје Лукић. "Наша улога је да им помогнемо да, тако удружени, заједно стварају туристичку понуду кроз понуду агенција и кроз понуду гастро-туризма који је пример за целу Србију. Већ и други делови Србије преузимају тај модел и траже да им помогнемо да оформе модел за учешће малих традиционалних произвођача на тржишту."
Више информација о произвођачима традиционалних производа и 25 дегустационих центара доступно је и на наменски креираном сајту традиционални производи где заинтересовани могу видети све информације о самим произвођачима и њиховим дегусационим центрима. Треба напоменути да су подстакнути овим активностима Министарство туризма и ЈП „Путеви Србије“ започели са развојем мастер плана туристичке сигнализације који ће дати дугорочно системско решење за развој транзитног туризма у смислу повећања прихода и запослења.Извор: ТВ 5