Потрошачи који не желе да их трговци зову телефоном и шаљу поруке нудећи на продају производе и услуге за неколико дана моћи ће да се упишу у регистар НЕ ЗОВИ и тако се заштите од настрљивих продаваца и оглашивача.Правилник који одређује на који начин ће се грађани уписивати у овај регистар усвојен је крајем године и ступа на снагу 5. јануара, пише у Службеном гласнику.
Сви оператори мобилне и фиксне телефоније, након тога, мораће да омогуће својим корисницима да се, уколико то желе – упишу у нови регистар.
Регистар НЕ ЗОВИ предвиђен је Законом о заштити потрошача и требало је већ увелико да функционише. Чекало се управо на правилник који дефинише услове уписа.
Овај регстар би требало да спречи насртљиву праксу фирми које грађанима путем телефонских позива, порука, мејлова нуде разну робу и услуге.
„Упис или испис података у Регистар НЕ ЗОВИ обавља оператор без накнаде, који са корисником телефонског броја има закључен уговор о коришћењу јавно доступних електронских комуникационих услуга, а на основу захтева корисника телефонског броја“, прописано је овим правилником.
Упис или испис појединог броја у регистар НЕ ЗОВИ, како је предвиђено правилником, може да тражи само корисник телефонског броја.
То могу да учине и потрошачи који користе припејд број, али само уколико су регистровани корисник код неког оператора.
Грађани који желе да се упишу у регистар НЕ ЗОВИ то могу да учине у електронској форми или на продајном месту оператора.
У електронској форми потрошач може да се упише у регистар путем интернет странице оператора или путем апликације коју оператор ставља на располагање својим корисницима.
Они који желе могу да се упишу у регистар на продајном месту оператора, и то тако што ће оператор, уз претходно извршену идентификацију подносиоца захтева – попунити захтев у електронској форми.
Блиц