Министарство просвете завршило је и нови План и програм наставе и учења за опште средње образовање, према коме се уводе изборни предмети.
Тако ће будући ученици првог разреда, поред постојећих изборних предмета (грађанско васпитање или верска настава и други страни језик), у септембру бирати још два од шест понуђених програма.
Један је "језик, медији и култура", кроз који ће учити да креирају информације, да разумеју прочитано у медијима, да сарађују, комуницирају и решавају проблеме.
Кроз "појединац, група и друштво" ђаци ће моћи да се упознају са људским правима и институцијама и оспособљавати се да развијају критичко мишљење, да буду друштвено одговорни.
"Здравље и спорт" је трећи програм који ђаци могу да изаберу, а циљ је да препознају значај телесног вежбања, као и да се одговорно понашају према свом здрављу.
Ту је и програм „примењене науке” који би децу требало да оспособи за примену знања из физике, биологије и хемије у свакодневном животу.
Љубитељи ликовног, српског, музичког и историје могли би да изаберу програм "уметност и дизајн".
У другом разреду ђаци ће могу да наставе исте предмете, а могу и да изаберу два нова програма. Када заврше другу годину, ученици ће бирати нова два од укупно девет програма које ће учити у 3. и 4. разреду.
Предмети су замишљени као мултидисциплинарни и учиће се кроз истраживачку и пројектну наставу. Ипак, главна новина би била да природне науке добију више простора за вежбе, а инсистираће се да се оне уведу и на друштвене предмете и језика.
Гимназијалци би онда уместо садашњих 31 час имали 33 часа недељно.
Изборни програми у гимназијама:
Први и други разред гимназије
(шест програма, два часа недељно)
1. Језик, медији и комуникација
Учење креирања информација, разумевања прочитаног, подстицање сарадње, комуникације, решавања проблема.
2. Појединац, група, друштво
Упознавање са људским правима и институцијама, оспособљавање за критичко мишљење, друштвену одговорност.
3. Здравље и спорт
Препознавање значаја телесног вежбања, одговорно понашање према здрављу.
4. Образовање за одрживи развој
Препознавање економских, еколошких и социјалних проблема друштва, проналажење решења, развој компетенција за одговорно учешће у демократском друштву.
5. Примењене науке
Оспособљавање за разумевање и примену знања, законитости и принципа физике, биологије и хемије у свакодневном животу.
6. Уметност и дизајн
Развијање креативности, интелигенције, развијање естетике и компетенције за предузимљивост и оријентацију ка предузетништву.
Трећи и четврти разред
(девет програма, два часа недељно)
1. Образовање за одржив развој
2. Уметност и дизајн
3. Примењене науке 1 - за усмерење ка медицинским наукама
4. Примењене науке 2 - за усмерење ка техничким наукама
5. Основе геополитике
6. Економија и бизнис
7. Религије и цивилизација
8. Методологија научног истраживања
9. Савремене технологије
Извор: Блиц