За месец дана требало би да почне примена новог Правилника за технички преглед аутомобила.
Нови критеријум на техничком прегледу при мерењу издувних гасова не би требало да буде датум прве регистрације возила у Србији, већ датум његове производње. Технички преглед неће проћи само аутомобили који немају катализатор, а фабрички би морали да га имају.
Ово би требало да буде нова измена Правилника која би, према неким најавама, почела да се примењује од 5. јула.
“Ако је произведен 2006. године и ако је тада имао катализатор нормално је да ће морати да има и сада. Ако је произведен 1996. године и није имао фабрички, наравно да неће морати да има ни сада”, наводи новинар РТС-а Драган Милутиновић, који прати аутомобилизам и саобраћај.
Старим правилником је било предвиђено да за возила увезена после 1. марта 2014. важе строжа правила при мерењу издувних гасова. То је значило да су се за власнике два иста возила примењивали различити критеријуми.
“То је мало неусклађено са стварним стањем у нашој земљи јер једно те исто возило ако је регистровано у различито време, имаће различите граничне вредност за издувне гасове, и то је нелогичност коју би требало променити”, сматра мајстор Никола Ловре.
“Ко год има комплетан аутомобил, има да прође технички, веома су снижени критеријуми сада у Правилнику за издувне гасове. Онај ко није комплетан сигурно неће проћи преглед”, наводи Милутиновић.
Одлаже се правило и за кочнице
Такође, и примена одредаба о мерењу овалних кочница вероватно ће бити одложена, јер су стручњаци сагласни да већина возила због ње не би прошла тест.
Европска унија предлаже да се од 2026. године у земљама чланицама возе само аутомобили са евро 7 моторима. То значи седам катализатора. У Србији никако да уведемо и обавезан један.
Извор: РТС