Туристичка привреда је у 2020.години претрпела тежак губитак и већина дестинација у Србији је имала значајно мањи туристички промет него 2019.године. Према подацима Завода за статистику у прошлој години је остварено 6,2 милиона ноћења што је отприлике 61% од броја ноћења у 2019.години док је број туриста био за 50% мањи тј. 1,8 милиона.
Већина туристичких места је имала између 20 и 40 процената мање туриста али су туристичке дестинације Скобања, бања Врдник, Рибарска бања, Дивчибаре и Стара планина имали и више туриста него 2019.године. Нажалост у коначном збиру ова посета није могла да промени постојеће односе.
Оно што је евидентно у 2021.години туристи ће имати више краћих тура и чешће ће ићи на одмор у породичним групама. Свеприсутност мобилних телефона је променила начин на који туристи траже дестинације и објекте у којима ће одсести. Пре пар година су за резервацију коришћена два или три уређаја док се у 2021.години очекује да ће све више туриста комплетну процедуру резервације обављати преко телефона. Ово значи да ће хотелијери и рентеријери морати да прилагоде презентације својих објеката за мобилне уређаје уколико желе да привуку нове госте.
Имајући у виду епидемиолошку ситуацију доста ствари је још увек под знаком питања тако да већина гостију бира понуде где постоји могућност бесплатног отказивања и где су цене флексибилније. За туристе су поред бесплатних резервација важне чистоћа али и додатни садржаји који су у понуди. Када су у питању породична путовања новина је да скоро половина туриста путовање планира према садржајима који су доступни за децу, што ће свакако угоститеље натерати да размишљају о новим садржајима намењим деци.
Ако се погледају прошлогодишње статистике највећи пад како долазака, тако и ноћења забележен је у категорији страних гостију. Ситуација са домаћим гостима је била нешто боља али ипак испод резултата за 2019.годину. Тако да се може очекивати да ће туристички радници и у 2021.години морати пренствено да размишљају о кампањама за домаће госте јер је долазак страних гостију везан за епидемиолошке мере у свету.
Туристичка организација Златибора је крајем 2020.године покренула низ дигиталних кампања како би представила нове садржаје на Златибору, као што је Голд гондола. Коришћен је микс промотивних филмова и посета познатих страних блогера како би се привукли гости који до сада нису долазили на Златибор. У 2021.години се наставило са маркетиншким активностима, као што је покретање електронског часописа, а гостима је од ове сезоне на располагању Инфо центар на Краљевом тргу.
Угоститељски радници су доста радили на хигијенским и епидемиолошком стандардима а најбољи пример је Хотел Палисад који је био успешан домаћин првом турниру Аба 2 лиге у новембру а пре пар дана је одржано и 55. саветовање агронома и пољопривредника Србије уз апсолутно поштовање свих епидемиолошких мера које је прописало Министарство здравља и кризни штаб Владе Србије.
На почетку 2021.године ТО Златибор је покренула кампању “Твој Златибор те чека”. У пет кратких видео клипова јавности су представљени панорамска гондола, скијалиште Торник, Краљев трг, као и школу скијања Авантура парка. Промотивни спотови су прилагођени и страним туристима па постоје верзије на кинеском, руском и енглеском језику.
Извор: Златибор.тв