Дозвољена количина алкохола у крви смањује се на 0,2 промила, а казне за телефонирање у току вожње и невезивање појаса биће дупло увећане. То су најважније новине које ће донети нови закон о безбедности у саобраћају који, међутим, предвиђа и могућност обилажења спорих возила и преко пуне линије! Нацрт будућег закона детаљно је припреман више од две године, с циљем да се отклоне недостаци који су уочени у току протеклих осам година. Како је најавио министар полиције Небојша Стефановић, нов пропис наћи ће се за десетак дана пред Владом, а за месец или два ће ући у скупштинску процедуру. Биће дуплиране казне за чак 150 прекршаја, као што су вожња без појаса или телефонирање током вожње, које ће се кажњавати са 10.000 динара. Нове казне предвиђене су и за возаче под утицајем алкохола, а најважнија промена је да ће уместо досадашњих 0,3 промила, дозвољена количина бити смањена на 0,2 промила, што је равно попијеној флашици пива од 0,33 литра. Оним најнеодговорнијим прете драконске казне па ће они који буду ухваћени са 1,2 до 2,0 промила платити од 100.000 до 120.000 динара или провести у затвору пет дана, уз осам месеци забране управљања колима. За пијанце са преко 2,0 промила следи одузимање возила и затвор од 30 до 60 дана и најмање девет месеци забране! У овом случају управљање возилом биће третирано као насилничка вожња. Возачи са пробним дозволама неће смети да имају ни трунку алкохола у крви. Могуће безбедно претицање преко пуне линије Дамир Окановић, директор Комитета за безбедност саобраћаја, каже да је одредба о обилажењу преко пуне линије добро побољшање. - Када се предвиђа где ће бити испрекидана, а где пуна линија, не предвиђа се кретање, рецимо, трактора. Сада ће обилажење таквих возила бити могуће, наравно под условом да се безбедно изведе. Ако возач тиме угрози безбедност других учесника и изазове несрећу, он ће бити крив - каже Окановић. Он додаје да, према статистици, деца највише страдају у возилима, због чега ће казне знатно бити пооштрене и у овој области. - Показало се да је низак проценат употребе седишта за децу, па се свако пето дете вози без седишта. А да не причамо о родитељима који децу држе напред, у сувозачевом или чак возачевом крилу. Виђали смо и децу на контролној табли, па и у гепеку - прича Окановић. Осим ових измена, казне ће бити пооштрене за возаче који возе са прекорачењем брзине са више од 90 километара у граду, преко 220 километара на сат на аутопуту и њима ће се возило привремено одузети на лицу места. Услови на путу пред комисијом Окановић истиче да је посебно задовољан са нових 14 чланова закона који се тичу безбедности пута. Према овим одредбама, они који управљају путевима имаће нове обавезе. - Након сваке тешке саобраћајне несреће биће формирана комисија која ће истражити да ли је пут допринео несрећи. На пример, испитиваће се да ли је незгода могла бити лакша да на том месту постоји заштитна ограда. Ово већ постоји у закону, али није било детаљније разрађено као што ће бити од сада - каже Окановић.
Извор: Блиц