Професионални возачи са Ц и Д возачким дозволама до краја године морају да прибаве још докумената, а на додатна тестирања иде ко захтев поднесе 2020.
Возачи аутобуса и камиона до краја године морају да обезбеде квалификоване картице, сертификате, пишу Новости. С првим даном наредне године без њих неће моћи да превозе путнике и терет.
Иако их Ауто–мото савез Србије издаје од почетка 2019. године, до сада их је преузело, процењује се, тек неколико хиљада. Већина од најмање 70.000 професионалаца у Србији тек мора да прибави 6.080 динара вредне исправе. Ауто-мото савез Србије зато апелује на возаче да поднесу захтев што пре, како би се избегле гужве крајем године.
Потребна документација
Уз захтев за издавање сертификата и квалификационе картице потребно је приложити фотокопију или испис личне карте возача, а оригинални документ на увид. Потребни су фотокопија возачке дозволе возача, са оригиналним документом на увид, фотографија не старија од шест месеци и доказ о извршеним уплатама.
Квалификациона картица је међународни документ, подаци су двојезични, на српском и енглеском, и њоме се потврђује почетна квалификација за превоз терета, односно путника. Њено важење није ограничено.
“На основу овлашћења Агенције за безбедност саобраћаја, почели смо сертификацију професионалних возача у овлашћеним експозитурама на 31 локацији, на територији целе земље”, кажу у АМСС-у.
“Апелујемо да сви професионални возачи са српском возачком дозволом у некој од наших експозитура на време поднесу захтев за сертификат и квалификациону картицу. Под прописаним наведеним условима захтев могу предати у АМСС-у током 2019. године, јер ће, према Правилнику, већ 2020. године, уколико желе да раде као професионални возачи, обавезно морати да га имају.”
Сва пословна удружења возача током године су подсећала возаче на ову обавезу. Већина, међутим, још није поднела захтев.
“Ми упозоравамо возаче да од 1. јануара наредне године без тога неће моћи да обављају посао.” каже Горан Алексић, директор Удружења “Србија транспорт”.
Сертификат је искључиво везан за возача, то је његов документ. У Србији је регистровано 160.000 теретних возила, али не морају за сва да се поседује Ц или Д возачка дозвола. Активних возача је најмање 70.000.
Слична ситуација је и другим струковним удружењима. У “Међународном транспорту” објашњавају да ове године није било састанка на коме нису подсећали на ову обавезу.
“Моћи ће возачи и после 1. јануара да дођу до документа, али тек након полагања додатног испита”, објашњава Александар Спасић, секретар “Међународног транспорта”.
“Ми још не знамо колико ће то полагање коштати и под којим условима ће се обављати. Зато је једноставније да се уради у року.”
О томе ко ће платити трошкове договарају се фирма и возач, али то је документ возача.