Све банке у Србији мораће од сутра на својим интернет презентацијама да омогуће клијентима да подносе приговоре, као и да јасно поставе обавештење са информацијама о поступку заштите права корисника.
„Утврђена је обавеза финансијске институције да омогући подношење приговора преко своје интернет презентације, и то већ на њеној насловној страници, као и да у делу своје интернет презентације који се односи на приговоре постави обавештење са општим информацијама о поступку заштите права корисника”, речено је Танјугу у Народној банци Србије.
НБС је 10. јануара ове године усвојила Одлуку о поступку по приговору и притужби корисника финансијских услуга и Одлуку о поступку по приговору и притужби правног лица, а које ступају на снагу 11. фебруара.
Такође, ако је уговор закључен „на даљину”, на пример, коришћењем мобилног банкарства, преко мобилног телефона, банке и друге финансијске институције имају обавезу да омогуће подношење приговора на исти начин, преко мобилне апликације.
„Те институције ће убудуће бити дужне да у сваком појединачном случају издају потврду о пријему приговора, уместо само по изричитом захтеву подносиоца приговора, што је до сада био случај”, објашњавају у НБС.
Тиме се, кажу, клијентима олакшава евентуално доказивање ако желе да наставе поступак подношењем притужбе НБС-у или пред судом.
У Народној банци додају да је привреди и грађанима омогућено и једноставније подношење притужбе јер је прецизно наведено шта притужба Централној банци треба да садржи...
Извор: Политика