Од јула 2021. године нова правила за регистрацију аутомобила

Од јула наредне године биће обавезно мерење овалности кочница на техничком прегледу. Уколико та вредност није мања од 20 одсто по точку, власници неће моћи да региструју аутомобил јер ће се систем за кочење третирати као неисправан.

У Националној асоцијацији техничких прегледа упозоравају да је постављена граница веома ригорозна и да неће моћи да је испоштује огроман број возила. Надлежни предлажу да се дозвољени проценат одступања повећа, што би требало да одреде стручњаци, а друга могућност је да се мерење не обавља.

„Безбедније је возило коме је измерена мања овалност кочница по сваком точку, али не ради се о пресудном фактору. То је потребно увести као критеријум исправности кочионог система, али овалност у границама од 20 до 30 одсто не указује да су перформансе и ефикасност кочиног система у толикој мери нарушени да је возило потребно прогласити неисправним“, рекао је професор Саобраћајног факултета Иван Ивковић.

Професор Ивковић каже да ће прописана норма бити проблем за велики број возила имајући у виду да је просечна старост путничких аутомобила у Србији око 17 година.

Слободан Валдевит из НАТП истиче да ће нови пропис жестоко да погоди наш возни парк, а не утиче на безбедност.

„Најчешћи узрок саобраћајних несрећа је понашање учесника у саобраћају, затим небезбедни путеви, а на трећем месту је техничка неисправност возила. Овалност би морала да буде знатно већа од 20 одсто да би возило било небезбедно. То се не осећа на уређају. Ниједан власник не може да примети ни много већи проценат одступања. Када педала почне да се помера горе – доле приликом кочења или када прави вибрацију тада је деформација знатно већа од 20 одсто“, додао је Валдевит.

Подсетимо у јулу наредне године се навршава рок од три године који је дат техничким прегледима да прилагоде своје објекте за мерење овалности дискова. Неки су то већ учинили и примењују овај пропис. И садашња ситуација је, како оцењује Валдевит, прилично апсурдна, јер власник возила може да бира да ли ће ићи на технички код неког ко мери или код оног ко то не чини. Возачи треба да знају да чак ни нови диск није гаранција да ће бити задовољени тражени проценти.

 

Извор: Блиц