Први потпредседник Владе Републике Србије и министар просвете, науке и технолошког развоја Бранко Ружић донео је одлуку о оснивању девет ресурсних центара у Србији, као потпуно нових организационих јединица у образовном систему.
Ружић је рекао да су статус ресурсног центра стекле школе које остваруjу изузетне резултате у инклузивном образовању и васпитању деце из осетљивих група – деце са сметњама у развоју и инвалидитетом, деце миграната или из маргинализованих породица.
У почетку је било планирано да имамо три ресурсна центра, али успели смо да формирамо девет, рекао је први потпредседник Владе и додао да ће ови центри окупити стручњаке различитих профила, који имају искуство у раду са децом и ученицима са сметњама у развоју.
Према његовим речима, они ће пружати додатну подршку деци, ученицима и њиховим родитељима и обучаваће запослене у школама за индивидуализовани приступ образовању.
Он је указао на то да ће ресурсни центри имати посебну улогу када је реч о примени асистивних технологија којима се унапређује и олакшава учење и напредовање ученика са сметњама у развоју и њихово учешће у школским и вршњачким активностима.
Ресорно министарство ће у наредном периоду имати интензивну сарадњу са ресурс центрима како би деци, ученицима, родитељима и наставницима била доступна подршка.
Статус ресурсног центра стекле су Основна школа за образовање ученика са сметњама у развоју „Миодраг Б. Матић“ Ужице, Основна школа „Бранко Пешић“ Земун, Основна школа „6. октобар“ Кикинда, Школа за основно и средње образовање “Мара Мандић“ Панчево, Школа за основно и средње образовање „Милан Петровић“ са домом ученика Нови Сад.
Такође, тај статус добиле су и Школа за основно и средње образовање са домом „Вук Караџић“ Сомбор, Школа за ученике оштећеног вида „Вељко Рамадановић“ Земун, Школа за основно и средње образовање „Вукашин Марковић“ Крагујевац и Школа са домом за ученике оштећеног слуха и говора „11. мај“ Јагодина.