Почела кампања о заштити потрошача "Да куповина буде милина"

Министарство трговине, туризма и телекомуникација Србије почело је данас кампању о правима потрошача "Да куповина буде милина", којом се обележава 15. март, Светски дан потрошача.

Циљ кампање, која ће трајати до 22. марта, је едукација потрошача о њиховим правима, поготово ако нису задовољни робом или услогом коју су платили у трговини или електронски.

У току кампање "Да куповина буде милина" биће емитовани видео спотови на сајту www.zastitapotrosaca.gov.rs и Јутуб каналу Министарства у којима ће бити речи о Е-трговини, телекомуникационим услугама, туристичким услугама и трговини на мало.

Кампања је организована у оквиру реализације твининг пројекта "Даљи развој заштите потрошача у Србији" које финансира Европска унија, а које Министарство трговине, туризма и телекомуникација спроводи у сарадњи са Министарством за иновације и технологију Мађарске и Регионалном развојном агенцијом Сенец–Пезинок из Словачке од августа 2017. године.

Државна секретарка у Министарству трговине, туризма и телекомуникација Татјана Матић је на конференцији за новинаре поводом почетка кампање рекла да је у области заштите потрошача велики супех постигут у заштити колективног интереса, јер су удружења потрошача прва адреса којој се обраћају незадовољни купци.

Министарство ће, како је најавила, ускоро расписати конкурс за доделу подстицајних средстава удружењима за заштиту потрошача за 2019. годину у износу од 20 милиона динара.

Она је истакла и да су у припреми измене и допуне Закона о заштити потрошача које треба да буду усвојене у другој половини ове годионе, а у припреми је и основање Националног регистра за приговоре потрошача.

"Потребна је обука не само потрошача у заштити њихових права већ и трговаца, јер је задовољсто потрошача и њихов бенефит", казала је Матић.

Помоћница министра трговине, туризма и телекомуникација Вишња Ракић је казала да је израђен и предлог Стратегије за заштиту потрошача до 2024. године и најавила да ће Светски дан потрошача бити обележен 15. марта у Трговачој школи у Београду.

Амбасадорка Словачке Дагмар Репчекова је оценила да је у Србији доста учињено у заштити права потрошача, али да је то област која стално треба да се унапређује.

Навела је пример колико је било од користи што је Словачка прва скренула пажњу што се на њеном тржишту, као и у неким другим евопским земљама, нуди роба која је другачијег, односно слабијег квалитета од оне коју купују потрошачи у најразвијеним земљама "старе Европе".

Потрошачи у Србији се највише жале на квалитет обуће, услуге мобилних оператера и туристичке услуге.

 

Извор: Бета