Платформа Е-пијаца, покренута почетком априла због пандемије корона вируса, када су многим пољопривредним произвођачима одсечени сви дотадашњи канали продаје и дистрибуције, могла би да се унапреди и прерасте у "интерактивну тржницу Србије".Платформа, коју је Министарство пољопривреде буквално у року од 48 сати креирало и оспособило за рад, до сада је регистровала више од 2.000 малих произвођача из свих делова Србије.
Идеја је била да се омогући приступ тржишту пре свега малим произвођачима који немају своје веб презентације, како би представили своје производе и како би њихова понуда била лако доступна за потрошаче.
У Министарству пољопривреде кажу да, иако је Е-пијаца остварила известан успех, постоји велики потенцијал у даљем развоју и наводе да се ради на стварању "интерактивне тржнице Србије".
Објашњавају да ће у "интерактивној тржници" понуда свих регистрованих произвођача бити представљена на још бољи и напреднији начин, са сликама, количинама, потврђеним квалитетом, ценом и расположивошћу.
Постојаће и могућност "освежавања" понуде, организовања попуста и специјалних понуда, а све у циљу подстицања веће тражње и трговине у интернет простору.
Како наводе у министарству, у плану је и развијање посебне могућности претраге и прегледа за мале дистрибутивне ланце, који су највећи купци и дистрибутивни канал за пласман пољопривредних производа малих газдинстава и произвођача.
На тај начин би се на пример, објашњавају, једном ланцу продавница из Крагујевца омогућило да сагледа комплетну понуду одређене врсте воћа или поврћа или неког другог производа на простору Лесковца или неког другог града.
То значи да би једноставном претрагом добили информацију колико у селима у околини Лесковца има произвођача краставаца или парадајза или печурака и могућност да набаве одређене количине.
Пројекат Е-пијаца покренут је за све пољопривредне произвођаче који због пандемије вируса корона робу не могу да продају на пијацама, а у Министарству пољопривреде кажу да је платформа за девет месеци успела да помогне многима.
Нуди широку понуду прехрамбених производа - од џемова, сирева, намаза, месних прерађевина, попут кулена, шунке и кобасица, до вина, ракија, пива, природних сокова...Понудом је практично покривена цела територија Србије.
Платформа је, наводе у министарству, први дан имала више од 20.000 посета, а тај тренд настављен је следећих месеци ударних за ковид пандемију.
Како су навели, произвођачи органских производа или домаћих, хладно цеђених сокова имали су и по неколико десетина наруџбина у првом дану, док су мали произвођаци из повртарских региона продавали на десетине тона малим дистрибутивним ланцима.
Наводе и да су пензионери из разлицитих делова Београда и већих градова Србије успели да успоставе директан контакт са својим некадашњим продавцима са пијаце и да организују доставу на кућну адресу.
Највеће интересовање је за "премиум фоод сецтор" производе, као што су квалитетни сиреви и намази, органски производи, алкохолна пића, прерађевине од бобичастог воћа...
- Сви произвођачи крафт пива, који су се регистровали у првом дану, имали су најмање по једну наруџбину својих производа - кажу у министарству.
Напомињу да је развој интернет продаје процес који траје и да се паралелно са тим процесом мора развијати свест произвођача о значају тог начина продаје, и купаца о предностима тог начина куповине.
- Потребно је развијати пратеће системе који су наслоњени на интернет продају као што су достава и транспорт, специфична паковања и услови плаћања, као и рекламирање - напомињу у Министарству.
Извор: Србија данас