Представници Делегације Европске уније у Србији и Заједничког техничког секретаријата за подршку програмима прекограничне сарадње Србије и Црне Горе, у четвртак, 9. фебруара, посетили су чланове пројектног тима у Чајетини, где се реализује пројекат Подршка инклузивном образовању и обуци за свакодневни живот деце и младих са сметњама у развоју, који финансира Европска унија.
Пројекат, под слоганом Образовање без граница, у Србији спроводи основна школа „Димитрије Туцовић“ “ у сарадњи са Удружењем грађана Златиборски круг из Чајетине и Специјалном школом „Миодраг В, Матић“ из Ужица. У Црној Гори, реализатор пројекта је „Дневни центар за децу и омладину са сметњама и тешкоћама у развоју Пљевља“, у сарадњи са Центром за децу и младе са сметњама из Берана, средњом школом „Танасије Пејатовић“ из Пљеваља и Удружењем родитеља деце са сметњама „Зрак наде“.
Представник Делегације ЕУ, Џорџ Папагианис (George Papagiannis) и Живко Колашинац, испред Заједничког техничког секретаријата, упознати су са реализованим активностима и досадашњим током пројекта.
Према речима Милке Васиљевић, директорке школе и менаџера пројекта у Србији, све планиране активности за прва четири месеца трајања пројекта су успешно реализоване. Гостима су представљени досадашњи ефекти пројектних активности и медијске промоције у локалној заједници и шире. Зорица Милосављевић, председница удружења Златиборски круг, нагласила је да су у разговору добијене корисне информације везане за предстојеће активности и процедуре у вези са правилима за кориснике средстава из програма прекограничне сарадње. Гостима су представљене планиране активности за наредни период, а чланови пројектног тима су изразили веру да ће се и наставак пројекта одвијати успешно.
Тренутно се ради на набавци опреме за Центре за асиситивну технологију који ће се покренути у Чајетини и Ужицу, према извештају експерта након спроведене процене капацитета и потреба корисника. Најављена је и обука наставника, стручњака, родитеља и деце за примену помоћних технологија која ће допринети побољшавању квалитета живота деце са посебним образовним потребама, пошто ће технологије бити коришћене у свакодневном животу, како би обезбедиле једнаке прилике и могућности за образовање и развој вештина и боља образовна постигнућа. Пројекат је започет у октобру 2016. године и траје 15 месеци.