Златибор већ годинама има добру сарадњу са Републиком Српском у свим областима, а нарочито на пољу туризма. Све више туриста са оне стране Дрине долази на ову планину. Из тог разлога, у петак је на Сајму туризма потписан протокол о сарадњи између општина Вишеград и Чајетина.
Златибор представља туристички бренд целог региона, и то у свим областима које ова планина нуди, рекао је Предраг Глухаковић, министар туризма у Влади Републике Српске, и додао да ова земља жели да са Златибором има још квалитетнију и чвршћу сарадњу. Глухаковић наводи да је ово заслуга свих туристичких радника и да им је жеља да се сва позитивна искуства са Златибора пренесу у Републику Српску, а и обратно. Потписан је протокол о сарадњи између општина Вишеград и Чајетина.
„Да се превазиђе тај проблем граничног прелаза и да та туристика тура, која би ишла на релацији Вишеград – Бајина Башта – Тара – Златибор практично заживела и да у догледно време, заједно са Златибором и Термама Чатеж и олимпијским центром Јахорина, осмислимо још неколико пројеката који би могли конкурисати и светским дестинацијама. Треба да кренемо да озбиљно радимо, јер само радом можемо дођи до озбиљних резултата“, рекао је Предраг Глухаковић, министар туризма Републике Српске.
Милан Стаматовић, председник општине Чајетина, каже да је познато да свуда у развијенм европским земљама турузам по бруто друштвеном производу у последњих неколико година са седмог места дошао је на трећу позицију. Отуда и оправдање за потписивање протокола о сарадњи, јер само заједничким наступом ове две регије, могу се постићи добри резултати.
"На овом примеру сарадње између Вишеграда и Чајетине показало се да у туризму границе не постоје и да се бришу, и да туристички радници и посленице најбоље то разумеју и теже ка том циљу - да се интегришу и повезују међусобно, као и да се туристичка привреда и потенцијали унапређују", каже председник општине Чајетина, Милан Стаматовић.
Потписани протокол и за Вишеград и за Чајетину значи почетак једне велике сарадње, а циљ је, по Стаматовићевим речима, да се пред иностране госте наступи као јединствено тржиште, које ће пласирати туристички производ, како би се смањио број понуда страних туристичким дестинације, а да наше агенције више пажње посвете српским туристичким дестинацијама, јер, по његовим речима, и Србија и Српска, имају шта да понуде свету.
Нада Џелебџић, zlatiborpress.rs