Решењем Завода за заштиту интелектуалне својине Републике Србије, Специјална болница „Чигота“ постала је први бренд у Републици Србији и једини у Европи, који је заштитио своје услуге. Својим дугогодишњим ангажовањем на унапређењу здравља људи и визионарским опредељењем, ова здравствена установа постала једна од водећих на пољу медицине и туризма у Србији и Европи. Промоција бренда ЧИГОТА одржана је недавно у Београду, а њој су присуствовали представници Министарства здравља и Министарства трговине, туризма и телекомуникација.
Да Златибор има лековиту моћ, посебно за људе оболеле од штитасте жлезде, знало се и пре него што је група еминантних лекара 60-тих година дошла на идеју да оснује специјални завод у којем ће лечити оболеле од ове болести. Били су то: академик проф. Борислав Божовић, проф. Душан Ђурић, проф. Јован Мићић, проф. Мирољуб Кичић и др Ђорђе Глишић. На промоцији бренда Чигота је, на ову чињеницу, подсетио присутне академик Драган Мицић, дугогодишњи научно-стручни сарадник ЧИГОТЕ напоменувши да су жене богатих ужичких трговаца због болести „буљавих очију“ долазиле на Златибор и боравиле у бачијама, примећујући после пар месеци боравка на овој планини, да им је много боље.
Више од 5 деценија Чигота се развијала у савремен дијагнопстички, здравствено-рекреативни и туристички центар. Првобитно као лечилиште, потом као завод за рехабилитацију, институт, а онда и специјална болница, сада је званично и заслужено постала заштићени бренд. Њене услуге су медицинско, али и туристичке и као такве су јединствене.
„Истовремено су се развијале ендокринологија, интерна, нуклеарна и физикална медицина, поликлинички сегмент са брзом и ефикасном дијагностиком, а у новије време и педијатрија,“ обратио се др Жељко Стакић, директор ЧИГОТЕ, присутним гостима. „30 година уназад са великим успехом функционише и надалеко познати Чигота програм, чији је творац др Милисав Чутовић,и који се смтра и првим велнес програмом на Балкану, и данас једним од најуспешнијих програма за лечење гојазности у Европи. Као тековина Чигота програма пре 9 година покренут је и Чиготица програм, програм за превенцију и лечење дечје гојазности, као део државног пројекта и јединствен, превентивни програм у овом делу Европе.“
На идеју да Чигота постане бренд дошло се из више разлога а један од њих је и тај да су услуге које пружа у комбинацији са природним и климатском факторима, па самим тим имају раритетан синергетски ефекат.
„Поред овога што је регистровано у РС као географска ознака за једну услугу, немамо нигде у Европи регистровану услугу за овакву врсту „производа“, јединство између здравља, природних фактора и високообученог кадра који пружа такве услуге“, рекао је Зоран Драгојевић из Завода за заштиту интелектуалне својине Републике Србије.
Услуге заштићене брендом су: Лечење и рехабилитација обољења штитасте жлезде, Програм за редукцију телесне тежине и промене квалитета живота одраслих и Програм за превенцију, лечење и рехабилитацију гојазности код деце и адолесцената.
https://www.youtube.com/watch?v=txKDVKEin8kМирјана Ранковић Луковић