Промоција књиге Радоша Љушића "Критике"

књ.вече

У петак, 28. октобра, 2022. године , у сали Библиотеке „Љубиша Р. Ђенић“ у Чајетини, одржано је књижевно вече, посвећено књизи „Критике“, угледног историчара, професора др Радоша Љушића. Поред аутора, о значају дела професора Љушића су говориле и Снежана Ђенић, историчарка и директорка Библиотеке „Љубиша Р. Ђенић“, као и историчарка, професорка др Сузана Рајић, редовна професорка Филозофског факултета Универзитета у Београду.

У име издавача књиге, на самом почетку вечери, публици се обратила Снежана Ђенић, рекавши да „Критике“ представљају изузетно корисно дело,  јер последњих деценија, термин критике полако губи свој основни смисао и готово да више нема одговорног оцењивања нити вештине вредновања онога што је добро и онога што је лоше.

"Од критичких анализа у овом делу, које се односи на историографију, мемоарску грађу и књижевност, ишчитавамо Љушићев осврт на дела аутора  који су познати јавности, те као такви могу имати утицаја на формирање погрешног мишљења о темама које обрађују, јер критичко мишљење и стручна анализа издавачке делатности је последњих година у основи занемела али је сада ишчитавамо из пера професора Радоша Љушића...Професор Љушић, маниром врсног истраживача открива научној јавности конфузије и нејасноће у делима појединих аутора, указује на збрку терминолошких, хронолошких и догађајних појава у српској историографији, спорно вредновање  догађаја,  и друге недоследности које се косе са елементарним критеријумима науке, " нагласила је Ђенићева.

„Критике“ представљају импресивну библиографску јединицу, у којој  рецензују потписује професорка др Сузана Рајић, па тако, већ на први поглед, ова публикација читаоцу оставља упечатљив утисак једне озбиљне и стручне књиге, чија је тема већ унапред одређена самим насловом. Професорка Рајић указује на значај овог дела, јер у својим критикама, професор Љушић, у потрази за историјском истином, научним методом исправља грешке, указује на једностраност у  и нетачност приликом коришћења извора и литературе, што је у науци недопустиво. Отуда су сада све те јединице прикупљене и објављене у овој књизи, да као целина дају одређени допринос не само критичкој, већ и научној речи у Србији.

Наравно, професор Радош Љушић у својим анализама није само указивао на пропусте, грешке и недостатке. Постоје одређени сегменти историјских, научних и књижевних целина које је код одређених аутора уважавао, давао им за право и тиме показао висок степен педагошке објективности, што је доказ више о његовој доброј намери у методологији израде свога научно-критичког дела.

Према речима Снежане Ђенић: „Као  издавачи  ове публикације истински смо поносни, јер мишљење струке, науке и аналитичке посвећености је од велике важности за издавачку делатност Републике Србије, њену историјско-књижевну прошлост, садашњост и долазећу будућност, у којој ће све ово једнога дана бити историја.“