Последњи састанак пред почетак радова на гондоли одржан је данас између представника општине Чајетина и извођача радова конзорцијумом фирми коју предводи фирма„Јединство“ ради прецизирања почетка радова на изградњи прве фазе гондоле на врху Торника за коју је Министарство грађевине, саобраћаја и инфраструктуре издало грађевинску дозволу 27. јула ове године. Након завршеног састанка инвеститор је са извођачем радова и представницима фирме „Пома“ изашао на локацију последње станице и обишао опрему која се налази у подножју Торника и у Бранешком пољу.
„Данас се завршава овај радни састанак и од понедељка крећу редовне активности на крчењу шуме и измештању оптичког кабла и исто тако дефинисању још неких тачака контролне собе , што смо имали неке ситне корекције. Након тога 31. августа, у четвртак почињу земљани радови овде на терену од стране "Јединства". Очекујемо да ће до зиме бити подигнута како ова главна станица на врху Торника, тако и ова два носећа стуба“, изјавила је директорка ЈП „Голд гондоле Златибор“ Бојана Божанић, додајући да општина Чајетина са партнерима из „Поме“ има изузетно добру сарадњу. То су потврдили и партнери из Француске.
„Изузетно смо срећни. Ово је за нас велики успех. Ово ће бити најдужа гондола на свету. Велико је задовољство што почињемо да радимо, што смо овде на терену и што ће грађевински радови ускоро да крену и још једном морам да изразим своју срећу због тога. Сарадња са општином Чајетина је одлична и успешна. Од када смо склопили уговор сарађујемо изузетно добро. Јако је важан тај дух сарадње који је веома позитиван и очекујем да се то настави“, истикао је Филип Верту, шеф пројекта „Гонгола Златибор“.
Зоран Радибратовић технички директор „Јединства“ је рекао да је пројекат гондоле велики изазов за ову фирму. Имајући у виду специфичан терен, као и специфичне услове рада, а ради се и о најдужој гондоли у Европи, свакако је пројекат који заслужује посебно поштовање и пажњу. Сигуран је да ће бити много изазова у његовој реализацији.
„С обзиром на то да је изградња инвестиције подељена у више фаза, за прву ће бити потребно ангажовати између 35 и 40 радника на терену и 5 инжењера. Први део радова односи се на полазну станицу и део око ње, што представља репрезентовање фирме, а ми ћемо се потрудити да радове одрадими што пре и што боље, како би се створили услови да се настави цео посао“, истиче Радибратовић.
Додаје да уколико стигну дозволе и за остале фазе, комплетна инвестиција би могла да се заврши за 300 дана. Очекује да се први део радова који почињу 31. августа заврши до 15. децембра.
Драгана Росић, www.zlatiborpress.rs