Министар просвете Младен Шарчевић рекао је да је Правилник о екскурзијама добра педагошка пракса и да би ученици, путујући по Србији, требало прво да упознају своју домовину, док ће старији разреди средње школе путовати и у иностранство, преноси Танјуг.
Он је за РТС рекао да је екскурзија облик наставе, те да деца треба на рекреативној настави и на екскурзијама градиво које су учили кроз разне предмете да провере на терену, да упознају своју земљу, а свет када постану матуранти.
Деца ће, како је указао, прво путовати у својој земљи.
„Србија је подељена на 8 регија - Војводина, регија западне, централне, јужне, источне Србије, београдска регија. За осам година основне школе морају да обиђу целу Србију. Могу да замене своју регију за Републику Српску, што сматрамо да је блиско нама”, навео Шарцевић.
Према његовим речима, средњошколци могу у трећој години ако је завршна, и у четвртој години да иду на матурску екскурзију у иностранство.
„Имају могућност за упознавање Европе и кроз Еразмус плус пројекат. Ми смо у јануару постали пуноправни члан, а до сада су привилегије имали само студенти и универзитетски професори. Сада је то омогућено и основцима и средњошколцима”, навео је министар просвете.
Према његовим речима, цео систем екскурзија се планира планом и програм школе, а родитељи имају своју улогу у томе да помогну у избору агенције и давању сагласности.
„Биће припрема и око понашања на екскурзији. Безбедност је на првом месту. Обавезно упознавање ученика око конзумирања алкохола. Родитељи ће имати озбиљне састанке”, указао је министар.
Напоменуо је да ће укор моћи да се стекне и на екскурзији. С обзиром на могућности, гледаће се како да се уједначе цене екскурзија.
Додаје да око цена могу да помогну општински савети родитеља.
Према речима министра Шарчевића, преко 90 одсто директора је прекидало или одлагало екскурзију ако није било исправног аутобуса.
„Правила већ постоје, бар две деценије. Док не дођу људи из МУП-а, док се не погледа аутобус и низ других ствари, екскурзија не може да крене, тако да се смањи ризик”, рекао је Шарчевић.
Министар је указао и да је Правилник о оцењивању донет 2013. године, али да то ретко ко поштује.
„Било је и побуна неких синдиката. Има у том Правилнику нечег што би и мене као професора вређало, али не можете бити толики господар своје оцене, јер су педагошка својства оцене разнолика”, наводи министар просвете.
Извор:Политика