Идеја о оснивању Удружења Туристичке привреде Златибора постоји дужи низ година, али је реализована у новембру 2013. године. Циљ Удружења је подизање квалитета укупне туристичке понуде кроз пружање добре и савремене услуге свим посетиоцима Златибора.
Златибор је сам по себи, са својим природним лепотама, специфичним положајем, посебностима међу којима је и тај да има највећи број сунчаних дана у години, планина која привлачи људе из разних крајева Србије, земаља из окружења и шире. Ипак, да нема квалитетну туристичку понуду која обухвата више сегмената попут здравственог, рекреационог, сеоског туризма, не би успео да дужи низ година буде туристичко место 1. категорије. Да би тако и остало, брине, између осталих, Удружење туристичке привреде Златибора. „ Циљ нам је да Златибор као туристичка дестинација, са свим својим субјектима, а ту мислим и на хотеле, туристичке агенције, ресторане, барове, дакле сви они који чине један туристички производ по коме смо најбољи, остану престижни како би нам доводили госте“, каже председник Удружења, Војислав Јанић, директор хотела „Палисад“. „Хотел „Палисад“ први, с обзиром да постоји преко 50 година, и сви остали који су након тога настајали и који су се придруживали управом смислу те речи, учествовали су заједно са Туристичком организацијом и градским ауторитетима, у тој мисији како би гости долазили у што већем броју на Златибор, и наравно, да би сви ми остваривали приходе како би своје пословање чинили одрживим“. Сагледавајући нове трендове у угоститељству у Европи и свету, увиђа се потреба за континуираним радом на усавршавању знања и вештина у пружању услуга. Због тога Удружење увелико ради на едукацији свих учесника у пружању туристичких услуга. „Кад је у питању едукација кадрова на овим просторима“, каже Јанић, „ могу да наведем једну од великих ствари које су се десиле у последње три године, а то је оснивање одељења Универзитета „Сингидунум“, односно Факултета за туристички хотелијерски менаџмент. Ту су значајне и активности Реагионалне развојне агенције Златибор, Туристичке организације Златибор, Удружења „Хорес“ и многих других које своје активности прецизирају управо на довођењу едукатора.“ У сарадњи са локалном самоуправом, Удружење туристичке привреде Златибора ради и на унапређењу саобраћајне и комуналне инфраструктуре, уличне расвете, туристичке сигнализације, заштите животне средине, као и на унапређењу партнерства јавног и приватног сектора. Резултат свега тога јесте број остварених ноћења на нашој планини који се не смањује ни у овим, економски тешким, временима.