Ускоро на путевима камере које региструју три прекршаја

семафори

Просечна брзина убудуће се неће више мерити само на ауто-путевима, већ ће тај систем контроле возача у наредним данима почети да се примењује и на државним путевима 1Б реда, односно народски речено магистралама.

– У најскоријем року почеће примена овог система на четири деонице државног пута 1В реда Краљево-Рашка, Нови Пазар-Рибариће, као и на четири деонице државног пута 1Б реда Ужице-Златибор – открио је за сајт Половни аутомобили пуковник Славиша Лакићевић, начелник Управе саобраћајне полиције.

Према његовим речима, ово је логичан наставак имплементације система који је на државним путевима 1А реда (ауто-путевима) дао одличне резултате и допринео мањем броју саобраћајних незгода и њихових последица.

Деонице које су одабране за почетак примене контроле средње брзине ван ауто-путева не изненађују, јер је познато колико се често на овим путним правцима дешавају тешке саобраћајне незгоде, у којима нажалост често има и смртних случајева.

Како се мери средња брзина

Управа саобраћајне полиције је јула прошле године променила начин контроле средње брзине. Тада се са система где се просечна брзина мерила између две наплатне станице (систем се није показао довољно ефикасним, јер су возачи често правили паузе на бензинским пумпама или одмаралиштима и тако избегли кажњавање), прешло на контролу путем камера на одређеним деоницама ауто-путева.

Постављено је више од 50 камера и сада софтвер аутоматски рачуна просечну брзину, односно количник између дужине деонице и времена за које возило ту дужину пређе. Такође, софтвер „избацује“ и друге податке као што су број регистарске таблице, државу, мерно место, дужину деонице, време уласка у зону мерења…

Претходно је Дирекција за мере и драгоцене метале еталонирала све часовнике на порталима, што у пракси значи да је време свуда исто, а такође је обављено мерење растојања између портала. Зато за примену оваквог система није потребно баждарење опреме, као што је случај рецимо са радарима које користе патроле саобраћајне полиције.

Портал Половни аутомобили преноси да се при контроли брзине не користи конкретно мерило, већ, се просечна брзина израчунава простом рачунском операцијом. Дакле, нема кршења Закона о мерилима, а систем је у складу и са актуелним Законом о безбедности саобраћаја на путевима.

Не бележе само брзину, већ и ова два прекшраја

Све ово треба да обезбеди извесност кажњавања на суду за возаче који су у просеку возили брже од дозвољене брзине. А према подацима саобраћајне полиције, само у прва три месеца ове године евидентирано је 18.682 прекршаја прекорачење средње брзине на ауто-путевима.

– Током 2022. године открили смо 139.700 таквих прекршаја. Важно је напоменути и да ове камере које ће контролисати просечну брзину на државним путевима 1Б реда могу да забележе и телефонирање током вожње, као и невезивање сигурносног појаса – каже начелник Лакићевић.

Како ће се кажњавати возачи који прекораче брзину

Дакле, јасно је да модерна опрема полицији пружа могућност да ефикасније контролише саобраћај, али и да нас кажњава за већи број прекршаја. Иначе, санкционисање на новим деоницама око Новог Пазара, Краљева и Златибора одвијаће се по већ устаљеној пракси.

Власник возила које је „уснимљено“ да је прекорачило дозвољену брзину на одређеној деоници или одређеним деоницама (можете бити кажњени за више прекорачења дуж једне деонице!), добиће позив да се у року од осам дана изјасни ко је управљао возилом.

Уколико то не учини у законом предвиђеном року, биће кажњен затворском казном од 15 дана или новчаном казном од 120.000 динара.

Уколико, са друге стране, власник аутомобила испуни своју законску обавезу и потврди да је он направио прекршај (или наведе другу особу која је била за воланом), за прекорачења мање од 40км/х моћи ће да плати казну у фиксном новчаном износу и имаће законску могућност да у року од осам дана уплати половину предвиђене новчане казне. Међутим, за прекорачења већа од 40 м/х против њега ће бити поднета прекршајна пријава и мораће да се јави надлежном судији за прекршаје.

Ово не треба заборавити

Иако ће полиција користити камере за мерење просечне брзине, то не значи да се на магистралама неће користити радари или пресретачи. То значи да неће бити довољно да се поштује ограничење искључиво на местима где се мери просечна брзина, како би се избегла казна.

Извор: Курир.рс/Блиц