У години у којој обележава 125 година организованог туризма, Златибор је и званично проглашен за најпосећенију домаћу дестинацију. Према подацима ТО „Србије“, пораст туристичког промета у првих шест месеци ове године је за 9 одсто већи, него у истом периоду прошле године, док је за 12 одсто повећан број иностраних гостију. „То су подаци које смо имали и само су потврђени. Они указују на то да се Златибор развија у добром правцу и по квалитету туристичке понуде, туристичких и других атракција, богатству садржаја, одличној гастрономској понуди, добрим условима за здравствени, али и спортски и конгресни туризам. То су резултати који обавезују нас у ТО „Златибор“ и локалној самоуправи да радимо још боље како би такав тренд раста задржали“, наводи Владимир Живановић, директор ТО „Златибор“.
На који начин Златибор да задржи лидерску позицију у домаћем туризму?
– Оно што Златибор издваја од осталих дестинација је богатство садржаја које се нуде гостима, попут десет једнодневних излета до културних и природних атракција који се организују свакодневно. То су излети до „Стопића пећине“ коју смо додатно уредили, коју је прошле године посетило рекордних 60.000 људи, Музеја „Старо село Сирогојно“, живописног водопада у „Гостиљу“. Ту су и излети до Националног парка „Тара“, Резервата природе „Увац“, Вишеграда, „Мокре горе“, дегустационих центара, „Потпећке пећине“ и „Терзића авлије“ у близини Ужица. Онима који не желе да напуштају Златибор, на располагању су велнес и спа центри у хотелима, затворени и отворени базени, уређена купалишта, „Дино парк“, „Авантура парк“, пешачке и бициклистичке стазе и други програми.
Део тих садржаја је и традиционално Златиборско културно лето, које траје током јула и августа?
– Трудимо се да пружимо садржаје за све узрасте и укусе, а сви ти програми и концерти су бесплатни и та манифестација, чији су организатори ТО „Златибор“ и Општина Чајетина, успешно функционише годинама. Свака два или три дана понудимо концерте, дечје представе, спортске манифестације, попут овогодишњег кампа Дејана Станковића, пријатељске фудбалске утакмице, али и књижевне вечери, изложбе и ликовне колоније. Осим „Сабора трубача“ или Фестивала „Хиллс Уп“ који се организују на Златибору, део програма се одвија и у околним селима – „Дани пастрмке“ у Љубишу, „Ракијада“ у Шљивовици, „Без извора нема воде“ у Рожанству, „Илиндански дани“ у Гостиљу и заиста је велики број различитих манифестација.
Шта је то ново што ћете понудити гостима ове сезоне?
– Једна од новина је зип-лајн у селу Љубишу, а отворен је хотел „Торник“, један од најлуксузнијих у земљи. Такви хотели су веома значајни за Златибор, јер се стимулише тржишна утакмица и мотивишу хотелијери и угоститељи да стално иновирају и побољшавају квалитет својих услуга. То је Златибору нужно, јер покушавамо да проширимо тржиште и на богате европске земље.
Последњих неколико година, осим на друштвеним мрежама, промоције Златибора организујете у региону и на међународним сајмовима. Какви су ефекти таквих промоција?
– Ефекте потврђују резултати које постижемо. Користимо нове технологије, разне комуникацијске канале и друштвене мреже, али идемо и у сусрет туристима, тако што учествујемо на сајмовима и организујемо представљања у градовима региона одакле нам долази највише туриста. Прва три месеца у години су резервисана за наше сајамске наступе и били смо у Москви, Берлину, Штутгарту, Софији и Београду, а после тога следе промоције које организујемо сами или у сарадњи са ТО „Србије“. Организујемо и студијске боравке за представнике иностраних медија и туроператора. Наши гости су били из Кине, Индије и других земаља, новинари „ЦНН“ и „СКY телевизије“, а и „Гардијан“ је писао о лепотама Златибора, што је допринело већој посећености.
Шта очекујете од јубиларне године и како ћете обележити јубилеј?
– Давно је била 1893, кад је на „Преображење“, 19 августа, краљ Александар Обреновић посетио Златибор, о чему сведочи натпис уклесан на чесми крај језера, од кад креће развој туризма на Златибору. И краљ Петар Први Карађорђевић је 1908. био на Златибору, после чега су изграђени први смештајни објекти – хотел „Краљева вода“ и вила „Чигота“. Златибор се од тада развија и модернизује и очекујемо да ова година буде прекретница, да се заврши дуго очекивана гондола и да Златибор добије нови и убрзани замах у туристичком развоју. Осим истицања значаја тог јубилеја кроз садржаје „Културног лета“, у плану је свечана академија на којој ћемо приказати кратак филм о развоју Златибора и наградити најзаслужније за тај развој и, уколико временске прилике буду дозволиле, на „Краљевом тргу“ поставићемо трпезу са 125 златиборских јела.
Непромењене цене
Златибор располаже са око 30.000 лежаја, од којих је 5.000 у хотелима, мотелима и одмаралиштима, а остатак у приватним апартманима, вилама и приватном смештају, а цене се годинама нису мењале. У зависности од категорије и локације, полупансион у хотелима кошта од 25 до 80 и више евра. У приватном смештају лежај може да се нађе од 10 до 12 евра, а дневни најам апартмана од 25 евра, истиче Живановић.
Добра посећеност
Иако је у првој половини јула стално падала киша, бележимо добру посећеност и свакодневно имамо око 10.000 гостију. У другој половини јула, кад почињу годишњи одмори и кад нам долазе и туристи у транзиту, очекујемо да ће се број гостију удвостручити, оцењује Живановић.
Извор: Данас