С обзиром на уобичајени број прекршаја, нове казне највише ће, чини се погодити, возаче без појаса, јер ће глоба бити 10.000 динара.
Арсов каже да возачи и путници имају најлакши начин да избегну плаћање санкција - с једне ту је само неколико секунди да вежу сигурности појас, док са друге стране имају статистику која показује да 60 процената погинулих возача путника није користило појас.
"Пријатељима наводим пример да је прошле године један возач на аутопуту ударио у заштитну ограду и након те незгоде он и сувозач имали су лакше телесне повреде, док је један путник испао са задњег седишта и погинуо на лицу места, а други путник је погинуо у возилу", рекао је Арсов за РТС.
Истакао је да ће се контролисати и везивање појасева на задњем седишту, како би најтеже последице биле избегнуте.
Изменама закона максимална количина алкохола у крви за возаче смањена је на 0,2 промила.
"Ако статистика каже да осам процената свих незгода изазову пијани возачи, да у 14 одсто незгода са погинулим лицима учествују пијани возачи, јасно је да је алкохол и вожња не иду заједно и за разлику од претходног примера, где многи возачи нису тога свесни, они су сви свесни да не треба да возе под утицајем алкохола, али и даље возачи и даље седају за волан", каже Арсов.
Зато је, додао је, саобраћајна полиција створити услове да сваки возач буде алкотестиран приликом контроле.
"На тај начин и са строжим казнама успећемо да смањимо број страдалих у саобраћају", подвукао је Арсов.
За насилничку вожњу у коју спада претицање колоне преко пуне линије, два или више проласака кроз црвено светло за мање од 10 минута и вожња са више од два промила алкохола у крви, предвиђена је казна затвора 30 до 60 дана.
Арсов је нагласио да за насилничку вожњу није прописана новчана казна, већ ће такви возачи бити кажњени затвором од 30 до 60 дана, без многућности да плате новчану казну.
"Циљ измена је да возачи схвате да не може све да се плати и да насилничка вожња мора бити санкционисана на најстрожи начин", указао је.
Танјуг, РТС