После Београдског сајма туризма ТО „Златибор“ се упутила на Међународни сајам туризма у Букурешту, који је одржан у периоду од 25. до 28. фебруара. Ово је њихово треће представљање на сајму у главном граду Румуније, на коме је ове године учествовало преко 250 излагача из преко 30 земаља. Сајам је за четири дана његовог трајања посетило око 180 000 посетилаца.
ТО „Златибор“ учешће на сајму туризма у Букурешту искористила је да презентује комплетну туристичку понуду Златибора, прикаже нове смештајне капацитете и садржаје, али и да промовише предстојећу летњу туристичку сезону.
„Морамо да се похвалимо интересовањем које је владало за понуду како Србије, тако и ТО „Златибор“, јер заиста је велики број Румуна дошао на наш штанд. Распитивали су се о смештајним капацитетима, о ценама и о атракцијама. Да напоменем да из Румуније још увек нема неки значајан број организованих долазака, али у последње време влада све веће интересовање туриста из ове земље. За сада су то индивидуални доласци, али већ смо у преговорима са неколико туристичких агенција које ће нудити наше пакет аранжмане на тржишту Румуније, Букурешта и Темишвара“, каже Владимир Живановић из ТО „Златибор“.
Према подацима Републичког завода за статистику, Златибор је учврстио позицију најпосећеније планине у Србији. Завидан резултат постигнут је захваљујући спровођењу организоване кампање промоције Златибора, коју је ТО „Златибор“ покренула крајем прошле године. Овај подухват, који је делом финансиран сопственим стредствима, подржала је Регионална развојна агенција Златибор и Швајцарска Влада.
„Ми смо се промовисали на четири инострана тржишта. То су Москва, Црна Гора, Македонија и Румунија и морамо да се похвалимо да је у зимској туристичкој сезони забележен значајан пораст броја гостију, управо из ових земаља. Статистички, 32% је повећан број укупних долазака на Златибор, тако да је зимска туристичка сезона, и ако нам временски услови нису ишли у прилог, била доста успешна, додаје Живановић.
На промоцији туристичке понуде Златибора активно ће се радити и током ове године. Већ следеће недеље ТО „Златибор“ представиће се у Берлину, затим крајем месеца на сајму у Москви, а након тога, у априлу, и у Будви. Поред тога , Златибор ће бити промовисан и у Републици Српској (Бјељини), а у плану је и учешће на сајму туризма у Нишу. ТО „Златибор“ позната је по организовању студијских тура за новинаре и туроператоре, које су планиране и за ову годину. Надају се да ће пажњу новинара, и разлог више да се окупе на нашој планини, привући и почетак изградње Дино парка, који ће бити главна атракција ове летње сезоне, као и почетак изградње панорамске гондоле.
Драгана Росић, www.zlatiborpress.rs