Euronews Adria Summit 2025: Гондола као симбол регионалног развоја

Euronews Adria Summit 2025

Euronews Adria Summit 2025 није само први догађај ове врсте у региону, већ и кључна платформа за јачање регионалног дијалога и сарадње. Одржан 12. новембра у Палати Србија, конференција је окупила водеће фигуре из политике, бизниса и медија, са циљем да повеже институције, компаније, дипломате и новинаре и ојача европску перспективу Западног Балкана. Главне теме укључивале су геополитичке изазове, економске прогнозе за 2026. годину, припреме за Expo 2027, утицај медија на политичке процесе, дипломатске перспективе и кључне кораке ка европским интеграцијама.

Циљ догађаја је да разговори прерасту у конкретна партнерства, са нагласком на економски раст, медијски интегритет и дипломатску кохезију. Adria Summit је представио прилику за непосредну размену искустава и идеја, стварајући платформу где регион може да се повезује и размењује мишљења у кључним питањима за будући развој.

Директорка Голд гондоле Златибор, Бојана Божанић, учествовала је на панелу “Money Never Sleeps:: Привредни лидери о перспективама у 2026. години” и истакла да пројекат постаје кључни симбол луксузног туризма у региону. „Голд гондола је прешла магичну цифру од милион путника почетком маја, што је велики успех локалне самоуправе Чајетина која је сама реализовала ову инвестицију. Очекујемо да ћемо до краја године бити на нивоу претходних година и остварити просечан број путника“, рекла је Божанић, наглашавајући да је циљ јаче регионално позиционирање и профилисање гондоле као симбола Златибора. „Најдужа смо гондола те врсте на свету, дуга 9 км, која нуди нешто ка чему савремени туриста тежи, јер време и природа су нови луксуз“, додала је.

Поред Божанић, у панелу су учествовали Недељко Елек, председник Надзорног одбора Олимпијског центра Јахорина, Јиржи Марек, CEO Air Serbia, Милош Милановић из Извршног одбора Дунав осигурања, Ђорђе Еремић из компаније ElevenES и Владимир Лучић, генерални директор Телекома Србија. Сваки од учесника нагласио је важност регионалне сарадње и инвестиција за јачање економије. Елек је истакао да развој Србије директно доприноси туристичкој посети Јахорини: „Из Београда за сат времена новим путем улазите у Републику Српску. Са становишта инвестиција и туризма, Србија је наш партнер број један.“ Марек је додао да рекордни број путника Air Serbia потврђује потенцијал региона, док Милановић подвлачи стабилност и раст домаће привреде кроз сигурне финансијске моделе. Панел је такође обухватио дискусију о технологији и иновацијама које утичу на туризам и привреду. Лучић је најавио почетак комерцијалног рада 5Г мреже и значај увођења 5Г стандалоне архитектуре, наглашавајући да ће технолошки напредак убрзати дигиталну трансформацију индустрије, али и допринети бољем искуству крајњих корисника, укључујући и туристе. Еремић је допунио дискусију перспективом технолошких иновација у производњи енергије, истичући да тржиште ЕУ тражи домаће, еколошки одрживе производе.

Конференција је показала да пројекти попут Голд гондоле нису само локални симболи, већ значајно доприносе развоју туризма и економије читавог региона. Божанић је закључила: „Голд гондола показује да инвестиције локалних самоуправа, спојене са стратешким регионалним планирањем, могу да постану покретачи луксузног туризма и иновација, а истовремено јачају позицију Србије и Златибора у регионалном контексту.“

Цео Панел “Money Never Sleeps: Привредни лидери о перспективама у 2026. години” можете погледати у видеу испод: