Треће вечери Југословенског позоришног фестивала Ужичани су видели Шекрспировог „Хамлета“ у режији Александра Поповског, постављен као тумачење света владајућих заснованог на лажи, у коме је зарад престола нормално жртвовати највише вредности, чак и починити братоубиство и згазити на своје „ја".
По ко зна који пут „Хамлет“ на сцени у модерном руху. То му је омогућио његов творац, али и време које протиче не доносећи неке суштинске промене у функционисању друштва. Са вечитим питањем „Бити или не бити“ у коштац се, на занимљив начин, ухватио редитељ Александар Поповски уз помоћ изузетне глумачке екипе Југословенског драмског позоришта. Шта је глумцима био изазов и фасцинација, говорили су после представе на уобичајеној конференцији за новинаре.
„Увек ми је то јако интересантно и лудо што пре 400 година човек каже „Ово време је искочило из зглоба“, и ми после 400 година исто то кажемо и исто то стоји, и тачно је, и сулудо је, ненормално је... И нема координата, и нема казне, нема награде, него је све то неко замешатељство чудно које неки други врте како ми нећемо“, каже Небојша Глоговац који је тумачио главну улогу.
О питању власти и жеђи за моћ, Никола Ракочевић објашњава свој став: “Потреба за влашћу није само одлика средовечних или старијих људи, већ је и млади јако снажно осећају.“
Међутим, он се није суштински бавио питањем година, већ више техником глуме што је био задатак целе екипе у овом сложеном извођењу. Јер,структура сценског текста „Хамлета“ је, по идеји Поповског, измењена у односу на Шекспиров оригинал, а поједини ликови су искључени, на пример Хорацио и Лаерт. Представа почиње упутством за глумце из трећег чина Шекспировог текста, што на почетку дефинише представу као облик позоришта у позоришту.
Мотиви театралности, игре и прерушавања су кључни на драматуршко-редитељском плану, и са њима се вишеструко игра, све је као позориште у позоришту, што је публика ужичког позоришта препознала и наградила свеукупни труд дугим аплаузом, који је екипу ЈДП-а позвало на бис.
Мирјана Ранковић Луковић, www.zlatiborpress.rs