На шалтерима Електропривреде Србије (ЕПС) поново je могућа наплата рачуна за струју у целој Србији будући да шалтери нису радили више од два месеца због хакерског напада, рекао је вршилац дужности генералног директора ЕПС-а Душан Живковић и додао да је око 340.000 корисника направило налог на порталу „Увид у рачун“ путем којег такође могу да плате своје рачуне за струју.
Сајбер напад је протеклих месеци угрозио и систем и рад, не само ЕПС-а, већ и Електродистрибуције Србије, пошто су повезани у неким сегментима, а трпели су и грађани, пошто је била отежана и наплата и достава рачуна.
Вршилац дужности генералног директора ЕПС-а Душан Живковић рекао је за РТС да су сви шалтери почели да раде, како у Београду, тако и у остатку Србије и додао је да верују да ће потрошачи наставити са уобичајеном праксом плаћања рачуна на шалтерима.
Истакао је да мање од 20 одсто потрошача плаћа рачуне на шалтерима и да верује да ће се понудом нових услуга тај број и даље смањивати.
Живковић је навео да је снабдевања потрошача било сигурно и стабилно у празничном периоду и да је систем био безбедан све време.
„Пратећи системи су били проверавани. Сви су враћени у претходну функцију уз пратеће активности које су подразумевале подизање нивоа безбедности наших пословних софтвера и пословних алата“, напоменуо је в. д. директора ЕПС-а.
Нагласио је да је процес дигитализације у току и да је око 340.000 корисника направило налог на порталу „Увид у рачун“ где могу да провере стање својих бројила, као и да плате рачун и да имају увид у претходни период.